12 Mar 2010

Bi' Zahmet...


Bir gün içinde Cho Grey'in enfes Ramos postunu,Stalker'de aynı derecede güzel olan,Alp'in yazısını ve dönüp Aceto'nun çok değerli "Peki Sen Kimsin" adlı baş ucu eserini okuyunca,dayanamadım ve bir kaç satırda ben karalamak istedim bu konularda.


Öncelikle,Aceto'nun o "kutsal" yazısındaki düşüncelere sahip çıkanların bilmesi gereken şudur:bir görüş ve o görüşün uzantısında bağlılık hissedilen semboller veya fikirler eleştirilirken bir başka ezberin içine düşülmemesi gerekir.Yani,eğer son yıllarda futbola kendi halince "sol"dan bakmaya çalışan bir grup insan varsa -ki allahtan var,yoksa halimiz ne olurdu düşünemiyorum.-ve sen bu insanların bağlı oldukları sembolleri,takımları,klişelerini eleştirirken,"aslında futbol sadece futbol'dur." dersen,sözünü ettiğin kişileri Guardian okuduğu için eleştirip,kendi yazdıklarına,dediklerine bakmadan her hafta AS'ın,Marca'nın manşetlerini çeviriyorsan,üstelik bu işten para kazanıyorsan,yaptığın iş eleştiri değildir,yazdığın yazı da klasik,sol karşıtı,bayağı söylemlerden başka bir şey içermiyor demektir.Hemen burada,senin eleştirdiğin Guardian'ın mevcut koşullar altında okunabilecek en eli ayağı düzgün gazete olduğunu da belirtelim.Yoksa senin Marca'n mesela İngiltere'de olsa olsa "The Sun" olabilir ki ufkumuz,insanlık onurumuz için hiç yararlı bir kaynak olmadığı açıktır.Yani sen aklınca ezber bozarken,bir başka ezberin tam ortasına düşüyorsun.Sana kalsa Simon Kuper okumayalım,Tanıl Bora okumayalım da Kemal Belgin'i mi okuyalım?Barcelona'yı tutmayalım da Lazio'yu mu tutalım?Bunlar mıdır,bizleri özgürleştirecek seçimler?


Bu ülkede onca yıldır hangi solcuyu kulak verip 5 dakika dinlediniz de onun seçimlerine klişe yaftası yapıştırıyorsunuz.Tamam,Aykut Kocaman'ı sevmeyelim,Ersun Yanal'ı da...Peki sonra ne olcak?Yıllardır bu iki isim dışında Türk futbolunda farklı cümleler kurabilen bir başka isim mi var sanki?Peki sen göster,madem biz bir ezber yaratmışız,sen boz.Bahsedilen isimler dışında farklı değil,yeni bir söz söyleyebilen bir tane figür göster,biz de seni dinleyelim.Bir "ötekileştirme" almış başını gidiyor.Evet İtalya'da Livorno'yu,İngiltere'de Liverpool'u,Almanya'da St.Pauli'yi destekliyorum.Çünkü,kulağımıza egemen ideolojilerin,hakim görüşlerin dışında farklı bir şey söylendiği mecralar bunlardır.Bütün bir halkı,"PKK dışarı" diye bağırarak yok saymak,dışlamak,ötekileştirmek bizlere uymuyorsa ve bu bir ezber olmuşsa,varsın olsun.Yatar kalkar bu ezberi tekrar ederiz.Onun dışında,tıpkı Stalker'de de yazdığı gibi kimi destekleyeceğimize bırakın biz karar verelim.Biliyoruz,"sansür" geçmişinize dair en anlamlı sözcüklerdendir.Yine de,bir zahmet izin verin,biz dört bir yanımız endüstriyel futbolla çevrili olsa da bir liman kentinin takımını,sol görüşlü olmadığı halde destekleyebilelim.


4 yorum:

  1. Selamlar. Biz kimin tavuğuna kışt dedikte bize "Asıl sen kimsin?" diye sorulma ihtiyacı duyuldu, niye biz "çakma" olduk, niye bize ayar vermek için bahane arıyor insanlar anlayamıyorum.

    Biz Real'e, Lazio'ya, endüstriyel futbola laf ettik. Onlarsa direk bize laf ediyor. Doğru bulmuyorsan anti tez üret onu tartışalım be kardeşim, benden ne istiyorsun.Aklım almıyor.

    "Sen Real Madrid'i tutuyorsun, faşistmisin?" diyen adama bende kızarım, ama bunu diyen ne reelde ne sanalda bir tane adama rastlamadım ben.

    Herkes kendi işine baksa daha iyi olmaz mı?

    YanıtlaSil
  2. vakilinchuk,

    zaten zoruma giden de bu oluyor.bizler seçimimizi yapmışız ve kimseyi de seçimleri yüzünden ne hor görmüşüz ne de seçimlerini sorgulamışız...ancak anlamak güç,insanları tercihleri dolayısıyla belli kalıplara,tanımlamalara sokmak neden yapılır?

    aynen,herkes kendi işine ve kendisine bakmalı...

    YanıtlaSil
  3. Kimse kendine benzemeyeni kolay kolay sevmez, alışın artık bu ülkenin en büyük alametifarikasına (!). Klişelerden ben de nefret ederim ama bunlar klişe değil gerçekler. Real Madrid'i tutmayı kendime yakıştıramıyorum, sebepsiz seveni de kınamam kesinlikle. Ama Alp'in de bahsettiği gibi 11-1'lik galibiyetle övünen adam kardeşim olsa susamam.

    YanıtlaSil
  4. chao,

    haklısın kendine benzemeyeni sevme konusunda...ama asıl mesele de orada işte.ben kendi adıma,kimsenin kararlarını,tercihlerini sorgulamadım veya yazı malzemesi yapmadım,eleştirmedim.

    kimsenin madrid sevgisi beni ilgilendirmez,umrumda da olmaz.herkes istediğini sevmekte özgür tabii.ama dediğin gibi kimliğinle övünmek ya da 11-1'lik bir galibiyetle övünmek çok başka bir yerde duruyor gözümde...

    YanıtlaSil