20 Ağu 2009

Bunları Düşünmek Gerek #2


*Elif Şafak son kitabı ile çok ara vermeden tekrar gündeme oturmuş durumda.Ben hala iyi bir yazarmıdır bilemedim.Bu konuda da pek hükümde bulunmak istemiyorum doğrusu.Çünkü kendisinin de yazarları arasında olduğu "Beşpeşe" adlı içlerinde Murathan Mungan,Celil Oker,Faruk Ulay,Pınar Kür'ü de barındıran ne akla hizmet yazıldığını anlayamadığım roman dışında tek bir kitabının bir sayfasına bile bakmışlığım yoktur.Fakat benim bu soğuk tavrıma rağmen bu kadın ne zaman kitap yazsa,kitabı annem tarafından eve getirilmiş görüyorum.Ve bildiğim ve gördüğüm kadarıyla tüm orta-ortaüstü yaş grubuna mensup kadınlar bu eylemi yapıyorlar.O zaman burda bir soru ortaya çıkıyor.Ya Elif Şafak orta yaş kadınlarına hitap ediyor ya da bu kitaplar o kadınlara iyi bir şekilde pazarlanıyor.Ben pek detayına girmeden fikrimi söyleyeceğim:Bence ikincisi.Bunun son kitabının alacalı,kadın için ayrı erkek için ayrı düzenlenmiş kapağıyla bir ilgisi yok.Nasıl söylesem Elif Şafak o samimiyetten yoksn gözüküyor.Bir de İngilizce yazması...İçim ısınmıyor.Oysa bana göre aynı ekolden gelen,Orhan Pamuk'u severek okuyabiliyorum...


*Futbola dönelim St.Ettiene Bobo'dan vazgeçmiş olacak ki Sanogo'yu aldı.St.Ettiene adına talihsizlik olarak görüyorum.Zira bence Sanogo Bobo'nun sahip olduğu potansiyelin yarılarında bir adamdır.Gerçekten zayıf bir forvet bence.Bobo'da "Feyyaz Uçar'ın olmadığı yerde Nobre'ye santrafor denir" bir kulüpte değeri bir türlü bilinmeyendir.


*Eğer bir olayın içine Melih Gökçek girerse büyüsü bozulmuş demektir.Ankaragücü'nün ne 5 senede ne 10 senede şampiyonluğa yaklaşacağına dahi ihtimal vermiyorum.O güzel taraftara yazık...


*Fernando Hierro,Ivan Campo,Djorkaeff,Jay-Jay Okocha serisinin devamı Salgado ile geldi.Tabii ki bir Sam Allerdayce transferi.Ancak ben bugüne kadar nedense Salgado'nun futbol dünyasında yer almasını anlamlandıramadım.Belki tipi yüzündendir.Ya da ondan daha yetenekli onlarca sağ bek varken o mevkiiyi Real Madrid gibi bir takımda yıllarca istila etmesindendir...Eski başkanın damadı olması bu istilanın arkasındaki komplo teorisi olarak yıllarca içimizde dert etti ayrıca...


*Anlayamadıklarımdan,anlamlandıramadıklarımdan bahsetmiş oldum.Öyleyse İlhan Berk'in "Parıltısı" yla bitirelim...


Düz bir göğe dikmiş gözlerini bakıyordu.
Sanki,
umarsız Penelope'ydi.Bir an gergefinden
Başını kaldırmış da göz göze geliyorduk.
(İki yüzüydük sanki bir yaprağın).


Gitti sonra saçında beyaz bir gülle döndü.
Duymuş gibi sesini(birdenbire) bir akarsuyun
Ya da bir kırlangıcın düşürdüğü
Gölgesini yüzüne.


O zamandı gördüm
Neden bir kadın çoğalıverir!
Anladık mı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder